2025.09.08

2025 m. rugsėjo 4–5 d. vyko XVII-oji nacionalinė Lietuvos sociologų draugijos „Globalios ir įtraukios sociologijos link“ konferencija, kurioje dalyvavo I kurso geografijos ir teritorijų planavimo studentas Ivan Poddubnyy ir asist. dr. Viktorija Baranauskienė bei pristatė pranešimą „Rusų ir lenkų tautinių mažumų bendrojo ugdymo mokyklų tinklo kaita. Kurių skaičius didžiausias, o kurios turi daugiausiai mokinių?“ tema. 

2025.09.08 2

Atlikta antrinių statistinių duomenų šaltinių (AIKOS, ŠVIS ir Valstybės duomenų agentūros) analizė atskleidė, kad visoje Lietuvoje 2001/2002–2024/2025 m. m. laikotarpiu mokyklų tinklas traukėsi (sumažėjo apie 61 proc., iš kurių tautinių mažumų – tik apie 4 proc.) Taip pat pastebėta, kad mokyklų, kuriose mokoma lenkų ir rusų mokomosiomis kalbomis, tinklas išliko tankesnis Pietryčių Lietuvoje, o mokyklos, kuriose mokoma lenkų mokomąja kalba tinklas mažiausiai traukėsi nei rusų, nors pastarųjų mokinių skaičius mokyklose buvo žymiai didesnis.

Taigi, kokia padėtis mokyklų, kuriose mokoma skaitlingiausių tautinių mažumų (lenkų ir rusų) mokomosiomis kalbomis? Kurių mokyklų tinklas plečiasi, o kurių traukiasi? Ar tam įtakos turi didėjantis karo pabėgėlių skaičius iš Ukrainos ir bėgančiųjų bei nepritarančiųjų skaičius baisiems politiniams režimas? Į šiuos ir kitus klausimus buvo atsakyta pranešimo metu.

 

 

 

 

 

 

Daugiau akimirkų čia.

Konferencijos programa: https://lstc.lt/wp-content/uploads/2025/07/XVII-Lietuvos-sociologu-draugijos-konferencija_programa.pdf

Konferencijos pranešimų tezės: https://lstc.lt/wp-content/uploads/2025/09/XVII-Lietuvos-sociologu-draugijos-konferencija_tezes.pdf