diplomo

Nojus Radzevičius šiemet ne tik atsiėmė Chemijos bakalauro studijų diplomą, bet ir buvo apdovanotos Gražinos Klimavičius stipendija už puikius mokymosi rezultatus. Pasak jo, chemija – itin universalus mokslas, o molekulių ir jų sintezės kelių dizainas yra beveik kaip menas.

Kaip Gražinos Klimavičius stipendijos už studijų rezultatus gavėjas, ar galėtumėte apibūdinti savo požiūrį į studijas ir tai, kaip išlaikėte aukštus rezultatus per visą studijų laikotarpį?

Manau, kad studijose, kaip ir daugumoje kitų gyvenimo sričių, svarbiausia yra rasti ir išlaikyti motyvaciją. Žinoma, moksluose motyvuoti save lengviausia, kai objektas tau atrodo įdomus ir naudingas, bet aišku taip būna ne visada. Tada jau reikia ieškoti alternatyvių būdų save nuteikti – įrodinėti, kad sugebi, maitinti savo ego ir panašiai. Ne ką svarbiau yra, žinoma, ir palaikyt savo fizinę ir psichinę sveikatą.

Ar yra kokių nors strategijų ar mokymosi metodų, kurie jums pasirodė ypač veiksmingi studijuojant bei padėjo pasiekti aukštų rezultatų?

Man svarbiausia buvo turbūt šimtus kartų girdėtas pasakymas, kad turi suprasti, ką mokaisi. Tai dažniausiai remiasi geru pagrindų supratimu ir intuicijos lavinimu. Daugelio dalykų nereikia pilnai
„kalti“, juos reikia tiesiog „išsivesti“ iš pagrindų. Aišku, kartais tenka ir „kalti“, tada dažnai mėgstu susigalvoti kokius nors sutrumpinimus, frazes, ar kažkokias taisykles, kurios padėtų įsiminti dalykus.

Kas, jūsų nuomone, daro chemiją įdomia ir svarbia studijų sritimi? Kaip paskatintumėte kitus siekti karjeros chemijos srityje?

Mane chemijos sritis sudomino, kadangi ji sugeba išaiškinti praktiškai visus apie mus vykstančius procesus – ar tai kompiuterių veikimas, ar cemento kietėjimas, ar alaus gamyba, ar žmoguje vykstančių procesų visuma – viską galima paaiškinti chemiškai, nors kartais ir reikia šiek tiek pritempti.  Tai labai universalus dalykas – ir iš teorinės, ir iš praktinės pusės. Ir teorinės žinios, ir laboratorinių darbų bei baigiamojo darbo ruošimo metu įgytos žinios, ir įgūdžiai suteikia naudos visose gyvenimo ir darbo srityse.

Ar galite pasidalinti studijų metu atlikto eksperimento, projekto ar studijuoto dalyko pavyzdžiu, kuris jums paliko didžiausią įspūdį? Kokią įtaką tai turėjo jūsų moksliniams interesams?

Man didžiausią įspūdį paliko neorganinės chemijos laboratoriniai darbai. Jų metu teko gaminti daug „funkcionalių“ bei įdomių produktų – saulės elementus, levituojančius superlaidininkus, organinių LED‘ų lemputes ir taip toliau. Nors ir galiausiai nuėjau link organinės chemijos krypties, šie laboratoriniai darbai buvo mėgstamiausi – juose ne tik išmokstama pagrindinių praktinių įgūdžių, bet ir gaunamas kažkoks rezultatas, kas motyvuoja judėti toliau, primena, kad chemikai visgi kuria naudingus dalykus, o ne tik pilsto tirpalus ir augina kristalus.

Ką patartumėte būsimiems chemijos studentams, kurie svarsto apie chemijos studijas?

Manau, kad jeigu ši sritis jiems yra įdomi, nereiktų dvejoti dėl studijų. Bakalauro studijų metu išmokau daug įdomių dalykų, įgavau daug praktinės patirties. O iš ateities perspektyvų pusės – darbo visada bus: ir akademinėje, ir pramonės srityse. Manau, kad chemikų robotai dar ilgai nepakeis.

Ar yra kokia nors konkreti chemijos mokslo sritis, kuri jums atrodo ypač įdomi ar perspektyvi? Kuo ji patraukė?

Mane labiausiai traukė ir traukia organinė chemija – labai didelė molekulių ir reakcijų įvairovė atveria duris kūrybiškumui – molekulių ir jų sintezės kelių dizainas yra beveik kaip menas.  O dėl neaprėpiamo skirtingų reagentų ir metodų kiekio visada yra kur tobulėti ir gilinti žinias. Galiausiai, sritis yra ir labai perspektyvi – visas mus supantis gyvasis pasaulis remiasi organinėmis medžiagomis, ir to niekada nepakeisi.

Jūsų nuomone, kokius pagrindinius įgūdžius ir savybes turėtų turėti sėkmingas chemijos studentas? Kaip šiuos įgūdžius pavyko ugdyti studijų metu?

Labai svarbu yra savarankiškumas ir universalumas – dirbant laboratorijose tenka susidurti su pačiomis įvairiausiomis problemomis, kurias dažnai išspręsti reikia pačiam. Taip pat svarbus yra kritinis mąstymas bei geri laiko planavimo įgūdžiai. Kadangi studijų metu esi „įmetamas“ į aplinką, kur šie įgūdžiai reikalingi, tai bėgant laikui jie pamažu ir vystosi. Svarbiausia yra turėti motyvacijos ir visko neapleisti, jei tuo metu yra per sunku ar nuobodu.

Ar planuojate tęsti studijas magistrantūroje ar doktorantūroje bei imtis mokslinio darbo? Jei taip, į kokią mokslinių tyrimų tematiką ketinate gilintis?

Taip, magistrantūrą studijuosiu čia pat, farmacinės chemijos studijų programoje. O kokie ateities planai – niekad negali žinoti.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos