204a2590 2

Kultūros istorijos ir antropologijos bakalaurą baigęs Ernestas Raugala po ilgos pertraukos tarp studijų nutarė grįžti į universitetą ir pasirinko magistrantūrą Geomokslų institute. Interviu su Ernestu kalbėjome apie tai, kaip Geografijos ir teritorijų planavimo magistrantūra papildė istoriko išsilavinimą bei kur jį nuvedė profesiniame kelyje.

Kas paskatino rinktis Geografijos ir teritorijų planavimo magistrantūros studijų programą baigus istorijos krypties studijų bakalaurą?

Reikėtų pabrėžti, kad tarp bakalauro studijų pabaigos ir magistrantūros studijų pradžios padariau 4 metų pertrauką. Mano pasirinkimas rinktis Geografijos ir teritorijų planavimo MA studijų programą baigus istorijos krypties studijų bakalaurą yra susijęs su mano ilgalaikiu polinkiu į gamtos mokslus ir geografijos tematiką apskritai. Jau nuo mokyklos laikų mane ypatingai sudomino geografija, teko dalyvauti ne vienoje geografijos olimpiadoje, ilgainiui tai tapo mano pomėgiu ir domėjimosi lauku. Be to, manau, kad Geografijos ir teritorijų planavimo studijos yra labai praktiškai orientuotos, leidžiančios gilintis į įvairias temas, susijusias su žemės naudojimu ir aplinkos apsaugos klausimais, kurie pasidarė ypatingai aktualūs ir Lietuvoje.

Kas studijų metu buvo sunkiausia ir kas buvo įdomiausia bei paliko didžiausią įspūdį?

Manau, kad studijų metu viena iš sunkiausių dalių buvo GIS (geografinės informacijos sistemos) bei naujas kraštotvarkos ir aplinkos apsaugos teorinis laukas. Tai buvo man nauji ir sudėtingi dalykai, tačiau per projektų ir praktinių užduočių darbo procesą sugebėjau tiek GIS, tiek teorinę medžiagą perprasti. Be abejo, reikėtų paminėti ir mus visus netikėtai užklupusią COVID-19 pandemiją, kurios metu mokymasis vyko nuotoliniu būdu, trūko gyvo bendravimo su dėstytojais ir studentais. Viena iš įdomiausių ir palankiausiai įsimenančių dalių buvo praktiniai grupiniai užsiėmimai, pavyzdžiui, ekskursijos, lauko tyrimai, kurie padėjo geriau suprasti studijų tematiką, išmokau daug naujų dalykų. Be to, studijų metu buvo smagu susitikti ir bendradarbiauti su kitais studentais, kurie taip pat panašiai domėjosi geografijos ir kraštotvarkos sritimi.

Kokias savo savybes ar įgūdžius padėjo atrasti / patobulinti magistrantūros studijos?

MA studijos padėjo man atrasti ir patobulinti keletą svarbių savybių ir įgūdžių: visų pirma studijos man padėjo pagerinti analitinius, kritinio mąstymo gebėjimus. Studijų metu buvome skatinami analizuoti ir interpretuoti surinktą medžiagą, kas išties nėra lengva – tai reikalauja gebėjimo išskirti svarbiausią informaciją ir susieti ją su platesniu mus supančiu kontekstu. Antra, studijos mokė išeiti iš komforto zonos, padėjo tobulinti komunikacinius įgūdžius. Studijų metu pavyko išvykti „Erasmus“ studijų į Prahą. Bendradarbiaudamas su kitais studentais ir dėstytojais turėjau galimybę išsakyti savo idėjas ir argumentus, taip pat klausytis ir suprasti kitų požiūrį. Galiausiai, studijos padėjo patobulinti laiko planavimo įgūdžius, studijų metu turėjome nemažai skirtingų projektų ir praktinių užduočių, kurios reikalavo gerai organizuoto ir efektyvaus laiko planavimo.

Kuo užsiimate dabar ir kaip Geografijos ir teritorijų planavimo magistrantūros studijos prisidėjo prie pasirinkto dabartinio profesinio kelio?

Šiuo metu užimu administracijos skyriaus vadovo pareigas vienoje iš privačių aukštųjų mokyklų Vilniuje. Po Geografijos ir teritorijų planavimo MA studijų tiesiogiai panaudojau savo žinias ir įgūdžius dirbdamas su GIS sistemomis Kultūros paveldo departamente. Po metų pakeičiau darbo pobūdį, nes nebemačiau savęs dirbančio valstybinėje įstaigoje, norėjau naujų iššūkių. Manau, kad studijos prisidėjo prie mano dabartinio profesinio kelio, suteikė reikiamų žinių ir įgūdžių: dabartiniame darbe be laiko planavimo, komunikacijos įgūdžių, negalėčiau atlikti savo pareigų.

Jei studijų metu dirbote, ar pavyko studijas suderinti su darbu? Ar magistro diplomas leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje?

Taip, studijų metu dirbau. Pavyko suderinti studijas su darbu, nors dėliotis prioritetus ir planuoti savo laiką buvo būtina. Aš susitvarkiau savo darbo ir studijų grafiką taip, kad laiko pakaktų abiem dalykams. Manau, kad MA diplomas leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje, nes tai rodo, kad asmuo yra pasiryžęs investuoti laiko ir pastangų gilinantis į tam tikrą sritį.

Ką parekomenduotumėte žmogui, kuris dvejoja rinktis ar nesirinkti magistro studijas? Ir ką būtumėte norėjęs išgirsti pats, kas padėtų apsispręsti studijuoti?

Mano atveju, aš jau pažinojau asmenį, kuris buvo baigęs Geografijos ir teritorijų planavimo studijų programą, tad nemažai dalykų sužinojau „iš pirmų lūpų“. Visgi, suprantu, kad ne kiekvienas turi tokią galimybę, tai bendrai galvojant apie magistro studijas, galbūt galėtų padėti konsultacija su asmeniu iš akademinio padalinio – penkių minučių pašnekesys gali būti labai informatyvus net ir kalbant telefonu. Visgi, „namų darbus“ reikia pasidaryti ir pačiam stojančiajam: norint stoti į MA studijas, rekomenduoju atidžiai išnagrinėti studijuojamą studijų programą – susipažinti su dalyko programos turiniu, pasidomėti apie dėstytojus, jų veiklos sritis, susipažinti su studijų programos reikalavimais, galimu darbo krūviu, jeigu aktualu – tarptautinėmis galimybėmis; jeigu reikia studijas derinti su darbu – susiplanuoti laiką. Aš visada esu už mokslą ir mokymąsi, tad tokių atvejų, kai nerekomenduočiau stoti į MA programą nėra tiek ir daug. Keletas tokių pavyzdžių būtų: jei stojama tik „dėl diplomo“, jeigu nėra motyvacijos ar pakankamo susidomėjimo studijomis, jeigu trūksta akademinio raštingumo, buvo sunku BA studijų metu, gal tada reikėtų pamąstyti apie alternatyvas; taip pat jeigu MA studijos būtų priežastis dėl kurios ženkliai suprastėtų finansinė situacija.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos