Chemijos ir geomokslų fakultetas Chemijos ir geomokslų fakultetas
  • Apie
    • Fakultetas šiandien
    • Struktūra
      • Administracija
        • Didaktikos centras
          • Didaktikos centro nuostatai
        • Projektų administravimo skyrius
          • Projektų administravimo skyriaus nuostatai
        • Studijų skyrius
          • Studijų skyriaus nuostatai
      • Chemijos institutas
        • Chemijos instituto katedros
        • NanoTechnas - Nanotechnologijų ir medžiagotyros centras
      • Geomokslų institutas
        • Registracija į geomokslų instituto ekskursijas
        • Geomokslų instituto katedros
        • Geomokslų instituto darbuotojų publikacijos
      • Taryba
      • Komisijos ir komitetai
      • Studijų kolegija
    • Istorija
    • Nuostatai ir tvarkos aprašai
    • CHGF žmonės
    • Studentų organizacijos
    • Alumnai
      • Apie mus
      • Kaip tapti nariu
      • Naujienos
      • Renginiai
      • Kontaktai
      • Sėkmės istorijos
    • Naujienos
    • Statybos
    • Universiteto atributika
    • Socialiniai partneriai
  • Stojantiesiems
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Gretutinės studijos
    • Studijos užsienio kalba
  • Studijos
    • Akademinė informacija
    • Akademinis konsultavimas
    • Tvarkaraščiai
    • Individualiosios studijos
    • Tarptautiniai ryšiai
    • Dokumentai
    • CHI Katedrų pasirinkimas
    • Kursinis darbas
    • Baigiamieji darbai
    • Studijų baigimas
    • Doktorantams
      • Doktorantūros studijos (Chemijos institutas)
      • Doktorantūros studijos (Geomokslų institutas)
        • Priėmimas į doktorantūrą
    • Darbo sauga
    • Mokomoji medžiaga
    • Studentų organizacijos
    • Profesinė praktika (Chemijos institutas)
    • Profesinė praktika (Geomokslų institutas)
    • Studijos ir negalia
    • Karjeros paslaugos
    • Mentorystė
    • Diskriminacijos, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, smurto ir persekiojimo prevencija
    • Darbo pasiūlymai
  • Darbuotojams
    • Aktualijos
    • Atmintinė atsitikus įvykiui (vagystei, nelaimingui atsitikimui) fakultete
    • Darbo sauga
    • Diskriminacijos, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, smurto ir persekiojimo prevencija
    • VMA
    • Mokslinių publikacijų prieiga
    • CHGF intranetas
  • Mokslas
    • Mokslininkų profiliai
      • Mokslininko profilio anketa
      • Chemijos instituto mokslininkų profiliai
      • Geomokslų instituto mokslininkų profiliai
    • Projektai
      • Edukacinių tyrimų proveržis
      • Lietuvos mokslo projektai, programos
        • „Integruotas gamtamokslis ugdymas Lietuvoje: pasiekimai ir ateities perspektyvos" (Nr. S-REP-21-3)
        • Mokslininkų grupių projektai
        • Podoktorantūros stažuotės
        • Tarptautinės bendradarbiavimo programos
      • LMT/ES struktūriniai fondai
        • Studentų moksliniai tyrimai laisvu nuo studijų metu 2021 - 2022 m.m.
        • Studentų moksliniai tyrimai laisvu nuo studijų metu 2020 - 2021 m.m.
        • Studentų moksliniai tyrimai laisvu nuo studijų metu 2019 - 2020 m.m.
        • Studentų gebėjimų ugdymas dalyvaujant mokslinėse vasaros praktikose 2019
        • Studentų gebėjimų ugdymas dalyvaujant mokslinėse vasaros praktikose 2021
        • Studentų moksliniai tyrimai laisvu nuo studijų metu 2018 - 2019 m.m.
        • Studentų moksliniai tyrimai laisvu nuo studijų metu 2017 - 2018 m.m.
        • Kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą
        • Kompetencijos kėlimas mokslinėse stažuotėse
        • Studentų gebėjimų ugdymas dalyvaujant mokslinėse vasaros praktikose 2018
        • Mokslininkų moksliniai vizitai
        • Projektai, finansuojami iš Europos socialinio fondo pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą
        • Aukšto lygio MTEP (SMART)
      • Tarptautiniai mokslo projektai
        • Projektas „HuT"
          • Apie projektą
          • Tarptautinės veiklos
        • Horizon  
      • ES struktūrinių ­fondų lėšomis finansuojami mokslo projektai
      • Kiti ES struktūrinių ­fondų lėšomis finansuojami mokslo projektai
      • VU Projektai
    • Inovatyvios chemijos centras (INOCHEM)
    • Mokslo tiriamieji darbai
    • Publikacijos
    • Disertacijos
    • Konferencijos
      • 13-toji jaunųjų mokslininkų konferencija „Fizinių ir technologijos mokslų tarpdalykiniai tyrimai“
      • Chemija ir Cheminė Technologija 2025
      • Nacionalinė mokslinė konferencija „Chemija ir geomokslai 2025“
      • 12-toji jaunųjų mokslininkų konferencija „Fizinių ir technologijos mokslų tarpdalykiniai tyrimai“
      • Nacionalinė mokslinė konferencija "CHEMIJA IR GEOMOKSLAI 2024"
      • Remat 2024
      • Electroceramics 2024
      • Chemistry and Chemical Technology 2023
      • Functional Inorganic Materials 2022
      • Studentų mokslinė konferencija „Chemija ir cheminė technologija 2022“
      • Nanostructured Bioceramic Materials 2020
      • Studentų mokslinė konferencija „Chemija ir cheminė technologija“ 2019
    • RENGINIAI
  • Paslaugos
    • Ekskursijos
    • Jaunųjų chemikų laboratorija
    • Paslaugos verslui
    • Psichologinės paslaugos
  • Kontaktai
  • Mokykloms
    • Paskaitos moksleiviams
    • Mokytojams
      • Informacija pradedantiems pedagogams apie projektą „Tęsk“
    • Jaunųjų chemikų mokykla „Pažinimas“
    • Projektai
    • Kitos veiklos
    • Konkursai ir olimpiados
    • Apsilankyk
  • EN
services

Magistrantūros studijos

CHEMIJA

CHEMIJA

  • STUDIJOS
  • ATSILIEPIMAI

STUDIJOS

Ši programa programa rengia specialistus, išmanančius chemijos principus ir dėsnius, turinčius tvirtų praktinio darbo įgūdžių ir pasiekusius kompetencijų lygį, leidžiantį užimti profesionalaus chemiko poziciją verslo įstaigose ar mokslo institucijose. Programos studentai įsisavina naujausias chemijos teorijas, idėjas ir principus, įgyja gebėjimų juos taikyti spręsdami praktines problemas. Studijų metu išmokstama paaiškinti šiuolaikinių medžiagų sintezės ir tyrimo principus, atlikti sudėtingas laboratorines procedūras, naudotis medžiagų sintezei ir tyrimui skirta įranga. Laboratoriniai darbai, paskaitos, seminarai, mokslo tiriamieji darbai padeda ugdyti gebėjimus veikti tarpdisciplininėje aplinkoje, derinti chemijos ir kitų mokslų žinias.

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

2 metai

Krypčių grupė

Fiziniai mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Chemija

Studijų programos kreditai

120

Kvalifikacinis laipsnis

Fizinių mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

5 266 Eur

 

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas

Studijų tikslas

Studijų tikslas - lavinti mokslo tiriamuosius įgūdžius; suteikti įgūdžių ir žinių, būtinų chemikui profesionalui; lavinti gebėjimą taikyti teorines žinias realioms chemijos problemoms spręsti; suteikti teorinį ir praktinį pagrindą veiklai po studijų; lavinti bendravimo raštu ir žodžiu įgūdžius; lavinti naudojimosi informacinėmis technologijomis įgūdžius.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Chemijos magistras gerai suvokia chemijos principus, dėsnius, turi tvirtus praktinio darbo įgūdžius, geba savarankiškai spręsti chemijos srities problemas, priimti sprendimus, mąstyti kritiškai ir analitiškai, dėstyti mintis raštu ir žodžiu, naudotis informacinėmis technologijomis.

Tolimesnių studijų galimybės

Gali tęsti studijas chemijos arba biochemijos doktorantūroje.

Profesinės veiklos galimybės

Absolventas gali dirbti chemijos laboratorijose, su chemija susijusiose gamybinėse ir komercinėse įmonėse.

ATSILIEPIMAI

ma egle ezerskyte

 

Eglė Ežeskytė: „Magistro studijos labiausiai padėjo patobulinti laiko planavimo, praktinio darbo laboratorijoje, duomenų analizavimo ir sisteminimo įgūdžius“

 

Kas paskatino rinktis magistro studijas VU?

Studijų kokybė, studijų grafiko lankstumas. Dalykus, kuriuos galima rinktis pačiam, dėsto srities ekspertai, kurie į studentus žiūri kaip į kolegas bei prisitaiko prie jų mokymosi ritmo.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Kodėl verta studijuoti magistrą?

Įgytas magistro laipsnis ne tik pagilina dalykines žinias bei įgūdžius, padeda įsitvirtinti poziciją darbo rinkoje, joje atveria daugiau galimybių, bet ir plečia akiratį, lavina loginį, analitinį mąstymą, bendrąja prasme ugdo asmenybę.

Kokias savo savybes ar įgūdžius padėjo atrasti/patobulinti magistro studijos?

Magistro studijos labiausiai padėjo patobulinti laiko planavimo (studijavau, vykdžiau mokslinę veiklą bei dirbau) ir praktinio darbo laboratorijoje, duomenų analizavimo ir sisteminimo įgūdžius.

Ką parekomenduotumėte žmogui, kuris dvejoja rinktis ar nesirinkti magistro studijas? Ir ką būtumėte norėję išgirsti pats, kas padėtų apsispręsti studijuoti?

Rekomenduočiau įvertinti ar patį žmogų tenkina turimos dalykinės žinios, gebėjimų lygis ir karjeros galimybės baigus bakalauro studijas, ar to pakanka. Nuoširdžiai sau atsakius – priimti sprendimą.

Pati jau stodama į bakalauro studijas žinojau, kad tęsiu mokymąsi ir magistro programoje, taigi patarimų nelaukiau.

Ar pavyksta studijas suderinti su darbu? Ar magistro diplomas leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje?

Pavyksta, nes studijų grafikas yra labai lankstus, dėstytojai atsižvelgia į dirbančiųjų galimybes ir yra linkę prisitaikyti.

Magistro diplomas tikrai leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje, ypač siekiant dirbti norimą darbą arba norint užimti aukštesnės kvalifikacijos ir universalesnių įgūdžių reikalaujančias pozicijas.

Kaip darbdavys žiūri į pasirinkimą studijuoti magistrą?

Mano darbdaviai labai palankiai vertino mano pasirinkimą studijuoti  magistrą, sudarė visas galimybes darbines veiklas derinti prie studijų veiklų. Kiek tenka girdėti iš kitų dirbančių kolegų magistrantų, vis daugiau darbdavių yra linkę prisitaikyti prie dirbančio studento ritmo.


 

 neringa vp 0183

 Austrijoje farmacijos kompanijoje „Novartis“ dirbanti Neringa Žurauskaitė šiltai prisimena chemijos bakalauro ir magistrantūros studijas VU. Anot jos, tai – studijos, leidžiančios gilintis į daugybę skirtingų sričių bei ugdančios darbo rinkoje svarbų analitinį mąstymą.

 

Kuo patraukė chemijos studijos? Kokios šios specialybės savybės atrodė patraukliausios?

Studijuoti chemiją nusprendžiau labai anksti. Tai man buvo vienas įdomiausių dalykų į kurį norėjosi gilintis vis daugiau ir daugiau. Vilniaus Universiteto Chemijos fakultetas tuo metu siūlė platų modulių pasirinkimą, galimybę išbandyti įvairias chemijos kryptis praktiškai, laboratorijose. 

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Kaip studijos VU prisidėjo prie pasirinkto dabartinio profesinio kelio? Kokios įgytos kompetencijos buvo naudingiausios karjeros kelyje?

Studijuojant Vilniaus Universitete įgyjau kompetencijų, kurios kiekvieną dieną prisideda prie mano karjeros kelio. Dirbant farmacijos srityje labiausiai pasitarnauja tokios kompetencijos kaip analitinis mąstymas, bazinės chemijos ir biochemijos žinios. Tai leidžia man efektyviai dalyvauti naujų technojoginių procesų kūrime ir optimizavime bei savo žiniomis tiesiogiai prisidėti gaminant ir testuojant veikliąsias vaistines medžiagas ir galutinį vaistinį produktą.

Kokia buvo jūsų karjeros pradžia? Su kokiais susidūrėte sunkumais ir kokios buvo maloniausios pamokos?

Savo karjerą pradėjau dar studijuodama Chemijos magistrą. Džiaugiuosi, kad Vilniaus Universitetas ir nuostabūs dėstytojai buvo lankstūs ir suteikė visas galimybes suderinti darbą su studijomis. Iššūkis buvo išmokti ir suprasti komercinės skalės procesus ir jiems keliamus reikalavimus.

Tačiau studijų metu įgytos kompetencijos padėjo būti pasiruošusiai: žinau, kaip greitai surasti man reikiamą informaciją, priimti sudėtingus sprendimus. Įdomu tai, kad kiekviena įmonė, gaminami produktai ar naudojami procesai yra saviti. Tai reiškia, kad ir toliau turiu galimybę tobulėti kiekvieną dieną.

Ar dabar darote tai, ką visada norėjote? Ar dirbate mėgstamą darbą?

Baigus vidurinę mokyklą, pradėjus studijuoti ar net baigus bakalauro studijas, net nenuvuokiau kas yra mano svajonių darbas. Bet Vilniaus Universitetas leido išbantyti įvairias sritis ir atrasti tai, kas įdomu man. Išbandžius save įvairiose profesijose – mokytojos, tyrėjos, analitikės – dabar toliau gilinuosi į farmacijos kokybės sistemą. Didžiuojuosi, kad galiu tiesiogiai prisidėdi prie gaminamų vaistų kokybės ir pacientų saugumo.

Kokios yra artimiausios ateities profesinės ambicijos, planai arba svajonės?

Artimiausios ambicijos yra nukreiptos asmeninio tobulėjimo kryptimi. Noriu nenustoti mokytis ir priimti dar daugiau naujų iššūkių.

Ar turėtumėte patarimų moksleiviui, kuris šiuo metu renkasi studijas arba planuoja karjerą?

Nebijoti daryti tai, kas patinka, nežinant galutinio rezultato. Bei išbantyti kuo dagiau skirtingų sričių/veiklų dar studijų metais – tai padės suprasti, kas ištikrųjų mums patinka, o kas ne. 

FARMACINĖ CHEMIJA (anglų ir lietuvių kalba)

FARMACINĖ CHEMIJA (anglų ir lietuvių kalba)

Rengiami aukštos kvalifikacijos bioaktyvių medžiagų technologijų specialistai, turintys šiuolaikinių chemijos, technologijų, farmacijos ir biologijos žinių ir tyrimų įgūdžių. Baigę šias studijas gebėsite kurti ir analizuoti farmacines medžiagas, savarankiškai formuluoti ir spręsti farmacinės chemijos problemas aukštųjų technologijų pramonės įmonėse ar mokslo įstaigose. Kompleksiškai siesite naujausias farmakologijos, chemijos ir biologijos žinias, taikysite modernius chemijos, biotechnologijos ir nanotechnologijos principus, gebėsite parinkti tinkamiausius vaistų sintezės, analizės ir kokybės kontrolės metodus.

 

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

2 metai

Krypčių grupė

Technologijų mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Medžiagų technologijos

Studijų programos kreditai

120

Kvalifikacinis laipsnis

Technologijų mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

5 300 Eur

 

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas (anglų kalba)

Studijų programos planas (lietuvių kalba)

Studijų tikslas

Studijų tikslas - parengti atsakingus, aukštos kvalifikacijos medžiagų technologijų specialistus, kurie turėtų šiuolaikiškų chemijos, technologijų, farmacijos ir biologijos žinių bei tyrimų įgūdžių, reikalingų kurti ir analizuoti farmacines medžiagas bei savarankiškai formuluoti ir spręsti farmacinės chemijos problemas mokslo įstaigose ar gamybinėse įmonėse.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Farmacinės chemijos magistras gebės kompleksiškai sieti naujausias farmakologijos, chemijos bei biologijos žinias ir įvertinti vaistų poveikį molekuliniu ir viso kūno lygmenimis. Taikant modernius chemijos, biotechnologijos ir bionanotechnologijos vaistų kūrimo principus, gebės pagrįstai parinkti tinkamiausius vaistų sintezės metodus, pažangias gamybos technologijas ir validavimo priemones iš akademinės, pramonės ir reguliavimo perspektyvų. Naudodamasis šiuolaikine instrumentine laboratorine įranga gebės planuoti ir atlikti analitinius bei eksperimentinius farmacinės chemijos tyrimus bei analizuoti ir įvertinti naujausius farmacinės chemijos tyrimų rezultatus bei rekomenduoti inovatyvius problemų sprendimus.

Tolimesnių studijų galimybės

Programos absolventai įgytas kompetencijas galės pritaikyti tolimesnėse studijose doktorantūroje.

Profesinės veiklos galimybės

Programos absolventai galės dirbti privačiame (farmacijos, medicinos ar biotechnologijų įmonėse) ir viešame (universitetų, mokslinių tyrimų institutų, ligoninių laboratorijose) sektoriuose taip pat studijų ir verslo centruose (slėniuose).

 

GEOGRAFIJA IR TERITORIJŲ PLANAVIMAS

GEOGRAFIJA IR TERITORIJŲ PLANAVIMAS

  • STUDIJOS
  • ATSILIEPIMAI

STUDIJOS

Studijų programa, rengianti geografijos ir teritorijų planavimo specialistus, gebančius dirbti analitinį, mokslinį darbą, turinčius teritorijų planavimo žinių ir išmanančius teisinius šios srities aspektus. Studijų metu įgysite teritorijos ir aplinkosaugos planavimo, žemėtvarkos, vandentvarkos ir miškotvarkos žinių, perprasite regioninės politikos, ekosisteminių paslaugų ir tvaraus vystymo principus, įgysite kartografinio vizualizavimo įgūdžių. Baigę šiuos mokslus būsite pasirengę identifikuoti teritorijų vystymo problemas, spręsti tvaraus vystymo klausimus, išaiškinti teritorijos vertybes ir numatyti jų išsaugojimo priemones, dirbti turizmo ir rekreacijos srityse.

 

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

2 metai

Krypčių grupė

Socialiniai mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Visuomenės geografija

Studijų programos kreditai

120

Kvalifikacinis laipsnis

Socialinių mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

4 384 Eur

 

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas

Studijų tikslas

Pagrindiniai programos tikslai: pagilinti ir įtvirtinti profesinę kompetenciją esminių bendrageografinių žinių pagrindu; išugdyti gebėjimą dirbti mokslinį darbą; suteikti žinių ir gebėjimų, reikalingų krašto tvarkymo planavimui; ugdyti konstruktyvų mąstymą, intelektualaus pasitenkinimo jausmą studijuojant ir dirbant.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Geografijos ir teritorijų planavimo studijų programos magistras gerai išmano gamtinio ir kultūrinio kraštovaizdžio bei visuomenės ir ūkio sistemų erdvinės sąveikos bei diferenciacijos dėsningumus; žino ir supranta miestų, regionų, aplinkosaugos planavimo, žemėtvarkos, vandentvarkos, miškotvarkos pagrindus, taikomųjų teritorijos tyrimų metodologiją; formuluodamas ir spręsdamas problemas geba taikyti analitinius metodus bei GIS technologijas; turi bendravimo, kartografavimo, statistinio tyrimo, mokslinio darbo ir darbo komandoje, gebėjimo sistemiškai bei analitiškai mąstyti įgūdžių.

Daugiau informacijos apie Geografijos ir teritorijų planavimo studijų programą rasite Geografijos ir kraštotvarkos katedros interneto svetainėje https://www.chgf.vu.lt/gkk

Tolimesnių studijų galimybės

Geografijos ir teritorijų planavimo magistrai turi galimybę tęsti studijas doktorantūroje Vilniaus universitete bei daugelyje kitų Lietuvos bei užsienio aukštųjų mokyklų.

Profesinės veiklos galimybės

Absolventas gali dirbti įvairiose ekologinio ir socialinio-ekonominio tyrimo bei teritorijų planavimo srityse, gamtonaudos bei aplinkosaugos ir ūkinių bei valdymo institucijų sistemoje.

Geografų profesinės sėkmės istorijas ir daugiau naujausios informacijos apie geografų studijas bei veiklą rasite Geografijos ir kraštotvarkos katedros Facebook paskyroje https://www.facebook.com/geografijairkrastotvarka pagal grotažymę #geografijossėkmėsistorijos.

 

ATSILIEPIMAI

 v. valiunaite atsiliepimai 2025

VU Chemijos ir geomokslų fakulteto alumnė Vita Valiūnaitė baigusi Geografijos studijas, sėkmingai dirbo Aplinkos apsaugos agentūroje, kur vadovavo įvairiems projektams. Visgi, pasiekus karjeros viršūnę, ji nusprendė siekti naujų iššūkių, kuriuos paskatino doktorantūros studijos ir gyvenimas Berlyne. Grįžusi į Lietuvą, V. Valiūnaitė sėkmingai praėjo konkursą į diplomatinę tarnybą Užsienio reikalų ministerijoje. Plačiau apie karjeros kelią po Geografijos studijų – interviu su VU alumne V. Valiūnaite.

Kas paskatino pasirinkti geografijos studijas Vilniaus universitete?

Kuo norėčiau būti užaugusi? Tikriausiai niekada nežinojau ir net dabar dar nežinau, kuo norėčiau būti užaugusi. Kodėl geografijos studijos? Tikriausiai dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – gana paprasta ir buitinė. Geografijos egzaminą mes laikėme, atrodo, dešimtoje klasėje, arba gal vis dėlto vienuoliktoje. Vienuoliktoje klasėje dalyvavau respublikinėje geografijos olimpiadoje ir, jeigu dabar neklystu, užėmiau trečią vietą. Tuo metu buvo tokia sistema, kad laimėjus pirmą, antrą ar trečią vietą respublikinėje geografijos olimpiadoje, buvo galima įstoti į geografiją be stojamųjų egzaminų. Taigi, jau vienuoliktoje klasėje turėjau tą bilietą studijuoti ir kažkaip nusprendžiau, kad man tai iš tiesų patinka. Mano sesuo studijavo geografiją. Būdama mokinukė, lankiausi pas ją Čiurlionio gatvės studentų bendrabutyje. Mano teta yra geografijos mokytoja. Nors ji man niekada nedėstė ir yra iš Palangos, geografijos disciplina man buvo labai pažįstama ir artima. Kadangi nežinojau, kuo norėčiau būti, būtent geografija man pasirodė esantis labai geras pasirinkimas.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Ar galėtumėte trumpai papasakoti apie savo karjeros kelią po studijų Chemijos ir geomokslų fakultete?

Savo karjerą pradėjau Aplinkos apsaugos agentūroje. Iš pradžių buvau atsakinga už tam tikrus projektus. Po kurio laiko nusprendėme, kad reikia įkurti Projektų skyrių. Vykdėme įvairius projektus Lietuvoje: statėme oro monitoringo stoteles, įkūrėme akredituotą jūrinių tyrimų laboratoriją Klaipėdoje. Be to, tvarkėme ir mažiau įdomius dalykus, pavyzdžiui, pirkome automobilius Aplinkos apsaugos sistemos reikmėms.

Nors darbas buvo iš tiesų labai įdomus, kažkuriuo momentu suabejojau, ar tai jau mano karjeros pabaiga. Buvau įsidarbinusi, pasiekiau tam tikrą karjeros lygį – tapau skyriaus vedėja – ir atrodė, kad dabar jau viskas, iki pensijos galėčiau sėdėti toje sistemoje. Tuo metu lygiagrečiai studijavau doktorantūroje ir išvykau metams studijuoti į Berlyną.

Grįžusi nusprendžiau dalyvauti Užsienio reikalų ministerijos paskelbtame diplomatinės tarnybos konkurse. Mano intencija buvo tokia, kaip ir buvo rašoma: iš pradžių konkurso laimėtojai dvejus metus bus rezerve. Tai reiškė, kad turėsiu pakankamai laiko pabaigti doktorantūros studijas ir tik tada pradėsiu dirbti diplomatinėje tarnyboje. Tačiau realybė buvo šiek tiek kitokia. Aš praėjau tą konkursą, o žmonių reikėjo čia ir dabar. Pradėjau dirbti, ir tai, ką pradėjau daryti, man pasirodė taip įdomu, kad mano studijos buvo sustabdytos. Taip aš jų ir nebaigiau, nors teoriškai tikriausiai galėčiau apsiginti, nes buvau surinkusi visus kreditus.

Kaip manote, kokie specifiniai įgūdžiai ar žinios, įgytos studijuojant geografiją, buvo labiausiai naudingos pradedant karjerą Užsienio reikalų ministerijoje?

Geografijos studijos man itin padėjo dirbant Užsienio reikalų ministerijoje. Mūsų sistemoje darbas keičiamas kas kelis metus: dirbame tai Lietuvoje, tai užsienyje, grįžtame į kitą temą. Teko šiek tiek dirbti su dvišaliais santykiais, tačiau, mano nuomone, pirmasis darbas, labiausiai susijęs su geografija, buvo susijęs su aplinka, klimato kaita, tame tarpe ir dalyvavimu Jungtinių Tautų Bendrosios klimato kaitos konvencijos šalių derybiniuose susitikimuose, dar vadinamais COP.

Mūsų pirmojo pirmininkavimo Europos Sąjungai metu kaip tik teko būti Varšuvos COP‘e. Lietuvos delegacija buvo atsakinga už visus dvišalius ES susitikimus. Dar vienas iš akivaizdesnių pavyzdžių, kur pravertė tiesioginės geografijos žinios: prieš, kokius 13–14 metų. Nemuno lygis Lietuvoje katastrofiškai krito. Krito dėl to, kad mūsų kaimynė Baltarusija vasaros įkarštyje, kai ir šiaip buvo sausra, nusprendė pildyti Gardino hidroelektrinės užtvankos tvenkinius. Jie teigė, kad nieko nedaro, ir kad tai tiesiog sausra. Aš kolegoms pradėjau aiškinti, kad Nemuno debetas krito tiek ir tiek, tačiau jie žiūrėjo į mane tokiomis akimis, tarsi klaustų: „Kas tas debetas?“ Tai puikus pavyzdys, kai tai, kas tau atrodo akivaizdu ir suprantama, kitiems nėra taip paprasta ir akivaizdu.

Bet esminis įgūdis – tai kompleksiškumo suvokimas. Kaip ir geografijoje, taip ir užsienio politikoje, turi dėti sluoksnį ant sluoksnio, kad pamatytum giluminį priežastingumą, priklausomybes, dinamiką. Turi visada savyje matyti tą pasaulio žemėlapį, nuo žaliavų, tiekimo grandinių, pramonės centrų iki demografijos ir kultūros.

Kokios, Jūsų nuomone, yra geografijos specialistų karjeros perspektyvos? Ar matote augantį poreikį šiems specialistams ne tik valstybiniame sektoriuje, bet ir versle ar nevyriausybinėse organizacijose?

Manau, kad perspektyvų yra daug, ypač dabartiniame skaitmeniniame pasaulyje, jei geografai įvaldo tuos įgūdžius, kurie, tikiuosi, dabar yra mokomi. Mūsų kartos, pavyzdžiui, kartografiniai įgūdžiai nebuvo taip skaitmenizuoti, kaip yra dabar. Tad manau, kad platesnis šių instrumentų naudojimas, kartu su gilesniu supratimu, kas už jų slypi – ne tik gebėjimas pasinaudoti kartografine programėle ir įdėti duomenis, bet ir supratimas, kokia metodologija, kokia statistika, kokios galų gale geografinės projekcijos – yra nepaprastai svarbus. Pavyzdžiui, ar tu nori parodyti Rusiją didelę, ar nori parodyti Grenlandiją didesnę už visą Afriką, viskas yra reliatyvu dėl geografinių projekcijų.

Kokį patarimą duotumėte jaunam žmogui, kuris galvoja apie geografijos studijas, bet dar nėra tikras, ar tai tinkamas pasirinkimas sėkmingai karjerai?

Jei galėčiau atsukti laiką atgal, daryčiau viską taip pat. Manau, kad norint studijuoti geografiją reikia tam tikro pašaukimo, nes turi mylėti laisvę ir netikrumą, kurį ji suteikia. Pripažinkime, tai tikrai nėra tokios studijos kaip medicina ar teisė. Geografiją šiek tiek lyginčiau su ekonomika, nes kiek mums reikia tų „grynųjų“ ekonomistų? Visa kita taip pat yra labiau mąstymo metodas. Būtent tą mąstymo metodą, sakyčiau, ir suteikia geografijos studijos.

Dar tikrai norėčiau pabrėžti, kad studijavimas yra viena, o studentavimas studijuojant geografiją – nepamainoma patirtis. Nuoširdžiai galiu pasakyti, kad ši patirtis yra gana unikali, lyginant su kitomis studijų programomis. Mūsų praktikos, tarptautiniai ryšiai, Jaunųjų geografų klubas, kuris yra Tarptautinės geografų asociacijos narys, konferencijos, mainai, ekskursijos, ekspedicijos – visa tai studentui, studijuojančiam šią specialybę, suteikia žymiai platesnį pasaulio, Europos, regionų suvokimą. Tuos regionus gali pačiupinėti pats, savo rankomis, studijų metu.


tinklapio atsiliepimams 1

 

VU Chemijos ir geomokslų fakulteto alumnė Eglė Skulskytė – puikus pavyzdys, kaip studijos gali atverti netikėtas tarptautines karjeros galimybes. Baigusi komunikacijos studijas, 2011 metais Eglė pasirinko geografijos magistrantūrą, traukiama visuomeninės geografijos įdomumo ir pritaikomumo turizmo bei viešojo sektoriaus srityse. Magistrantūros metu Eglė laimėjo stažuotę Europos kosmoso agentūroje (European Space Agency) Romoje, kur stažavosi beveik pusę metų. Po stažuotės, pasukusi į turizmo sritį, ji tapo licencijuota gide Vatikane, Koliziejuje ir Romos centre. Toliau – interviu su VU alumne.

Kas paskatino pasirinkti geografijos studijas Vilniaus universitete, ypač magistrantūros programą?

Aš jau buvau baigusi bakalauro studijas Vilniaus universitete, tačiau kitame – Komunikacijos fakultete. Į geografijos magistrantūrą stojau todėl, kad šios studijos man pasirodė labai įdomios, patrauklios, o visuomeninė geografija mane visada domino. Iškart pagalvojau, kad tai lengvai pritaikomas dalykas tiek turizmo srityje, tiek, galbūt, vėliau dirbant viešajame sektoriuje ir pasukus gamtinės geografijos linkme. Man atrodė, kad vėliau tikrai lengvai rasiu darbą.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Ar galėtumėte trumpai papasakoti apie savo karjeros kelią po studijų Chemijos ir geomokslų fakultete?

Magistro studijų metu laimėjau stažuotę Europos kosmoso agentūroje (European Space Agency) ir išvykau į Romą. Ten, kur yra ta agentūra, stažavausi beveik pusę metų. Na, o paskui pasukau į turizmą ir dabar esu gidė Vatikane, vedu ekskursijas Koliziejuje ir Romos centre. Visiems šiems objektams reikia atskirų licencijų. Visas jas šiaip ne taip gavau – daug durų teko apvaikščioti, kol jas pripažino Italijos kultūros ministerija. Na, ir dabar ten darbuojuosi.

Kaip geografijos magistro laipsnis prisidėjo prie Jūsų karjeros kelio – nuo studijų baigimo iki darbo Romoje?

Galiausiai, manau, kad magistro studijos man tikrai padėjo. Pirmiausia, kai Italijos kultūros ministerija pripažino mano kvalifikaciją, manau, kaip specialistė atrodžiau kur kas tvirtesnė, nes turėjau ir magistro diplomą. Be to, jei ne magistro studijos, tikrai nebūčiau patekusi į Europos kosmoso agentūrą. Vadinasi, jos tikrai padėjo. 

Ką patartumėte dabartiniams ar būsimiems geografijos studentams, norintiems sėkmingai integruotis į tarptautinę darbo rinką?

Na, turbūt dauguma jaunimo dabar jau laisvai kalba angliškai, bet antra užsienio kalba taip pat labai padeda. Jei tik įmanoma, tikrai rekomenduočiau važiuoti pusmečiui į Erasmus ar kokią kitą programą. Tiesiog atsiveria naujos pažintys ir galimybės, o žmogus labai greitai išmoksta prisitaikyti prie naujos aplinkos. 

Jei reikėtų apibendrinti savo nueitą kelią, ar pavadintumėte jį „sėkmės istorija“ ir kodėl?

Gal tai ir nėra sėkmės istorija, aš taip jos neįvardinčiau, bet studijos man atvėrė galimybes dirbti darbą, kurį aš noriu ir labai mėgstu. Į darbą einu su džiaugsmu, o studijuodamas išmoksti greitai atsirinkti informaciją, susirasti savo interesų zonas, dalykus, kurie, tarkim, labiau domina ir traukia. Išmoksti būti lankstus, greitai prisitaikyti – ko iš esmės reikia darbo rinkai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Ir manau, kad studijos tikrai padeda vėliau tas savybes turėti. Tad manau, kad man tai labiausiai ir padėjo.


agne jasinaviciute foto

 

Agnė Jasinavičiūtė, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktorė

“Svarbu suprasti, kas esi, o ne kuo nori būti. Galiu drąsiai teigti, kad esu atradusi save, kaip geografę! Džiazuoju, derindama administracinį darbą su unikalių vietovių pažinimu.”

 Profesijos pasirinkimas, bet gal greičiau – gyvenimo būdo atradimas, buvo natūralus. Vaikystės kelionės su šeima po Lietuvą, kaimynines šalis visuomet suteikdavo daug įspūdžių, kuriuos ilgai aptarinėdavome. Žingeidumas, aplinkos pažinimo, kelionių alkis paskatino rinktis geografijos studijas Vilniaus universitete. Dabar jau pati savo šeimai ir draugams galiu suteikti koordinates – ką verta pamatyti, patirti.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Studijų pradžioje daugelis klausė, kada jau būsiu mokytoja ir stebėjosi atsakymu, kad studijuoti geografiją dar nereiškia tapti geografijos mokytoju. Geografija turi labai daug spalvų! Nuo studijų pradžios norėjau dirbti aplinkosaugos srityje. Paskaitos, išvykos, diskusijos apie aplinkosaugines problemas, saugomas teritorijas Lietuvoje ir pasaulyje visuomet buvo (ir yra) įdomios. Geriausi prisiminimai visam gyvenimui išliks apie ekogeografinę lauko praktiką Saldutiškyje. Tos trys intensyvios savaitės, kuomet nuo aušros iki sutemų gamtoje mokėmės pažinti kraštovaizdį, nustatyti dirvožemio parametrus, atskirti augalus ir viską sujungti socialinės geografijos prieskoniais vakare prie laužo.

Esu radviliškietė. Atvykusi į Vilnių, čia buvo nedrąsu žengti pirmą žingsnį į didelio miesto greitą gyvenimą. Pabandžiau, išdrįsau ir tas greitis įtraukia veikti daug! Po to per laiką supratau, kad dideli darbai po vieną nedaromi. Įgytos žinios ir kontaktai, bendrystė ir bendravimas skatina kurti, ieškoti, plėsti savo erdves, bandyti ir drįsti siekti daugiau. Tiek darbinėje, tiek akademinėje, tiek asmeninėje aplinkoje mane supa daug įvairių ir įdomių žmonių, su kuriais visuomet smagu susitikti, pasikalbėti, įgyvendinti idėjas.

Studentai dažnai įsivaizduoja, kad po studijų dirbs darbą pagal specialybę, tačiau daugelis dar studijų metais pradeda dirbti darbus, tolimus nuo studijuojamo dalyko. Panašiai buvo ir man: baigusi geografijos ir kraštotvarkos magistro studijas dirbau įmonėje, kur geografinių žinių nereikėjo... Tačiau širdyje vis tiek gyveno geografija. Laisvu nuo darbo metu domėdavausi saugomų teritorijų, aplinkosaugos aktualijomis. Po daugiau nei metus trukusių nesėkmingų bandymų darbintis saugomų teritorijų direkcijose, prisijungiau prie Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos kolektyvo. Už tai esu dėkinga savo baigiamųjų darbų vadovui prof. P. Kavaliauskui, kurio paskaitos apie kraštotvarką, saugomas teritorijas man yra naudingos ir šiandien.

Net nepastebėjau kaip praėjo jau 7 metai darbo šioje valstybės tarnyboje. Čia kasdien galiu praktiškai taikyti geografines žinias, išsaugant ateičiai tai, kas ypatinga; kalbėti ir padėti tiems, kas neturi balso. Džiaugiuosi galimybe „kabinetinį“ darbą kombinuoti su kelionėmis, išvykomis, nuvažiavus į vietą - gebėti ir ją, ir problemą suprasti, “atrakinti” ir rasti geriausius sprendimus.

Šiandien reiktų šiek tiek atsiprašyti tų, kurie studijų pradžioje manęs klausė, ar būsiu mokytoja: jau 4 metai dėstau Vilniaus universitete Saugomų teritorijų dalyką geografams. Studijuodama žavėjausi dėstytojais-praktikais, o dabar jau pati galiu pateikti tikrų praktinių pavyzdžių, kartu su studentais išvažiuoti į konkrečias saugomas teritorijas ir analizuoti realias problemas, kurioms gal būt kaip tik dabar reikia kūrybiško sprendimo. Dėstydama plečiu ir asmeninius, ir geografinius žinių horizontus. Prieš du metus tapau Vilniaus universiteto fizinės geografijos doktorante.

Ar mano istorija yra „sėkmės istorija“? Taip. Mėgstamas darbas, kuris daugeliui panašesnis į nuolatos besitęsiančią kelionę po gražiausias vietas, galimybė gyventi Tėvynėje ir atrasti.  

Jeigu manai, kad geografija yra daugiau nei vieta žemėlapyje – susitikime Vilniaus universitete!


algimantas ramonas

 

Algimantas Ramonas, UAB Hnit-Baltic pardavimo projektų vadovas: „Parduodu geografinį mąstymo būdą. Bendraudamas su įmonės klientais ir partneriais neatsistebiu, kiek daug visur vietos geografijai – netikėčiausiose veiklos kertelėse!“

“Vieningas žvilgsnis: stebėti, suprasti, tausoti, skleisti vertę”

 Mokykloje buvau tiksliukas fizikas. Ilgainiui papildomo fizikos mokymosi ir intensyvaus dalyvavimo olimpiadose rutina nusibodo. Prieš pat baigiamuosius egzaminus sugalvojau, kad noriu kažko kito. Sudomintas pažįstamo tuometinio VU Gamtos mokslų fakulteto darbuotojo, pasirinkau geografiją.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Jau studijų pradžioje turėjau nuoseklią gyvenimo jauseną. Studijų metu įstrigo, kad daug žymių Lietuvos geografų atradimų buvo padaryti žingsniuojant per Lietuvą, grožintis kraštovaizdžiu, jį matuojant ir aiškinantis, iš kur viskas atsirado. Ne veltui geografas daugeliui asocijuojasi su žygeiviu, stebėtoju, aplinkos žinovu, skautu. Man tai artima – mano šeima gyvena miškų ir ežerų krašte prie Verkių regioninio parko. Esant galimybėms renkuosi pasivaikščiojimą su lazdomis, bėgiojimą miško takais, dalyvauju orientacinio sporto varžybose. Geografijos studijos man padovanojo ir žmoną Jolantą, kuri sako: "įstojau į geografiją, nes ji padeda plačiausiai pamatyti mus supantį pasaulį". Pirmieji du (iš keturių) vaikai dėl mūsų entuziazmo jau darželinio amžiaus važiavo į kalnus bei skautavo.

Rinkausi gamtinės pakraipos geografijos studijas. Jau pirmais studijų metais įsidarbinau tuometiniame Geografijos institute, 1994 m. susikūrusioje Skaitmeninės kartografijos grupėje, ilgainiui išaugusioje į Kartografijos sektorių. Tai buvo įdomus, dinamiškas pirmųjų Lietuvoje geografinių informacinių sistemų (GIS) užuomazgų laikmetis – vyko pertvarkos, taikomasis mokslas didino savo reikšmę. Dirbau kraštovaizdžio tyrimų, geomorfologijos srityse taikydamas GIS technologijas, dalyvavau gausybėje projektų. Apjungęs mokslą su praktika 1997 m. tapau geografijos (kartografijos) bakalauru. Dar 2 metus gilinau kraštovaizdžio, GIS žinias, domėjausi distancinių tyrimų metodais ir įgijau geografijos (bendrosios geografijos ir kraštotvarkos) magistro diplomą. Po studijų tapau Geografijos instituto doktorantu, siekusiu nagrinėti kartografines informacines sistemas.

Laikmetis nebuvo sotus, ypač augančiai šeimai, tad keleriems metams teko palikti mokslą. Po kurio laiko sulaukiau kvietimo iš tuometinės Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos vadovės Rūtos Baškytės prisijungti prie tarnybos kolektyvo – sustiprinti Saugomų teritorijų kadastrą, informacijos valdymą, informacines technologijas tarnyboje ir visoje saugomų teritorijų sistemoje. Prasidėjo stipriausio profesinio augimo laikotarpis. Pakliuvau į motyvuotą patyrusių geografų kolektyvą. Susidariau ir iki šiol turiu gerą nuomonę apie valstybės tarnautojus. Kiekvienas apsilankymas saugomoje teritorijoje buvo atgaivinantis. Darbas valstybės tarnyboje yra prasmingas ir atsakingas, nes keičia daugelio šalies žmonių gyvenimą. Tai tarnystė, skirta pasirūpinti bendruoju gėriu, vertybėmis, silpnaisiais. Ir tai puiki vieta geografui!

Dabar dirbu kompanijoje UAB Hnit-Baltic, kuri atstovauja lyderiaujančią pasaulyje GIS technologiją! Tai galimybė žengti koja kojon su šiuolaikinėmis technologijomis, su kuriomis esu daugiau nei 25 metus. Daugelis įdomių žmonių ir sričių, su kuriomis teko dirbti, bendrauti – tapo partneriais, klientais. Džiaugiuosi, jiems ir visiems galėdamas pasiūlyti optimalius sprendimus aplinkosaugos, aplinkos išteklių valdymo, saugomų teritorijų, miškininkystės, žemės ūkio, vandenų, žemės išteklių valdymo sričių projektuose, taip pat skiriu dėmesį nevyriausybinių organizacijų idėjų, kurioms padeda GIS technologijos, įgyvendinimui.

Ar mano istorija sėkminga? Taip. Jaučiuosi nuoseklus – karjera, gyvenimas, aplinka. Visa tai jungia kasdieniai pasirinkimai – stebėti, suprasti, tausoti, skleisti vertę. Paragavęs jaunesnio mokslininko duonos, pažinęs komercinę veiklą, patyręs įvairių lygmenų valstybės tarnybą, galiu su visais atrasti bendrą kalbą. Manau – tai pažiūrėjimas į kasdienį darbą, reiškinius ir procesus geografiniu žvilgsniu.  


204a2590 2

 

Kultūros istorijos ir antropologijos bakalaurą baigęs Ernestas Raugala po ilgos pertraukos tarp studijų nutarė grįžti į universitetą ir pasirinko magistrantūrą Geomokslų institute. Interviu su Ernestu kalbėjome apie tai, kaip Geografijos ir teritorijų planavimo magistrantūra papildė istoriko išsilavinimą bei kur jį nuvedė profesiniame kelyje.

 

 Kas paskatino rinktis Geografijos ir teritorijų planavimo magistrantūros studijų programą baigus istorijos krypties studijų bakalaurą?

Reikėtų pabrėžti, kad tarp bakalauro studijų pabaigos ir magistrantūros studijų pradžios padariau 4 metų pertrauką. Mano pasirinkimas rinktis Geografijos ir teritorijų planavimo MA studijų programą baigus istorijos krypties studijų bakalaurą yra susijęs su mano ilgalaikiu polinkiu į gamtos mokslus ir geografijos tematiką apskritai. Jau nuo mokyklos laikų mane ypatingai sudomino geografija, teko dalyvauti ne vienoje geografijos olimpiadoje, ilgainiui tai tapo mano pomėgiu ir domėjimosi lauku. Be to, manau, kad Geografijos ir teritorijų planavimo studijos yra labai praktiškai orientuotos, leidžiančios gilintis į įvairias temas, susijusias su žemės naudojimu ir aplinkos apsaugos klausimais, kurie pasidarė ypatingai aktualūs ir Lietuvoje.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Kas studijų metu buvo sunkiausia ir kas buvo įdomiausia bei paliko didžiausią įspūdį?

Manau, kad studijų metu viena iš sunkiausių dalių buvo GIS (geografinės informacijos sistemos) bei naujas kraštotvarkos ir aplinkos apsaugos teorinis laukas. Tai buvo man nauji ir sudėtingi dalykai, tačiau per projektų ir praktinių užduočių darbo procesą sugebėjau tiek GIS, tiek teorinę medžiagą perprasti. Be abejo, reikėtų paminėti ir mus visus netikėtai užklupusią COVID-19 pandemiją, kurios metu mokymasis vyko nuotoliniu būdu, trūko gyvo bendravimo su dėstytojais ir studentais. Viena iš įdomiausių ir palankiausiai įsimenančių dalių buvo praktiniai grupiniai užsiėmimai, pavyzdžiui, ekskursijos, lauko tyrimai, kurie padėjo geriau suprasti studijų tematiką, išmokau daug naujų dalykų. Be to, studijų metu buvo smagu susitikti ir bendradarbiauti su kitais studentais, kurie taip pat panašiai domėjosi geografijos ir kraštotvarkos sritimi.

Kokias savo savybes ar įgūdžius padėjo atrasti / patobulinti magistrantūros studijos?

MA studijos padėjo man atrasti ir patobulinti keletą svarbių savybių ir įgūdžių: visų pirma studijos man padėjo pagerinti analitinius, kritinio mąstymo gebėjimus. Studijų metu buvome skatinami analizuoti ir interpretuoti surinktą medžiagą, kas išties nėra lengva – tai reikalauja gebėjimo išskirti svarbiausią informaciją ir susieti ją su platesniu mus supančiu kontekstu. Antra, studijos mokė išeiti iš komforto zonos, padėjo tobulinti komunikacinius įgūdžius. Studijų metu pavyko išvykti „Erasmus“ studijų į Prahą. Bendradarbiaudamas su kitais studentais ir dėstytojais turėjau galimybę išsakyti savo idėjas ir argumentus, taip pat klausytis ir suprasti kitų požiūrį. Galiausiai, studijos padėjo patobulinti laiko planavimo įgūdžius, studijų metu turėjome nemažai skirtingų projektų ir praktinių užduočių, kurios reikalavo gerai organizuoto ir efektyvaus laiko planavimo.

Kuo užsiimate dabar ir kaip Geografijos ir teritorijų planavimo magistrantūros studijos prisidėjo prie pasirinkto dabartinio profesinio kelio?

Šiuo metu užimu administracijos skyriaus vadovo pareigas vienoje iš privačių aukštųjų mokyklų Vilniuje. Po Geografijos ir teritorijų planavimo MA studijų tiesiogiai panaudojau savo žinias ir įgūdžius dirbdamas su GIS sistemomis Kultūros paveldo departamente. Po metų pakeičiau darbo pobūdį, nes nebemačiau savęs dirbančio valstybinėje įstaigoje, norėjau naujų iššūkių. Manau, kad studijos prisidėjo prie mano dabartinio profesinio kelio, suteikė reikiamų žinių ir įgūdžių: dabartiniame darbe be laiko planavimo, komunikacijos įgūdžių, negalėčiau atlikti savo pareigų.

Jei studijų metu dirbote, ar pavyko studijas suderinti su darbu? Ar magistro diplomas leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje?

Taip, studijų metu dirbau. Pavyko suderinti studijas su darbu, nors dėliotis prioritetus ir planuoti savo laiką buvo būtina. Aš susitvarkiau savo darbo ir studijų grafiką taip, kad laiko pakaktų abiem dalykams. Manau, kad MA diplomas leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje, nes tai rodo, kad asmuo yra pasiryžęs investuoti laiko ir pastangų gilinantis į tam tikrą sritį.

Ką parekomenduotumėte žmogui, kuris dvejoja rinktis ar nesirinkti magistro studijas? Ir ką būtumėte norėjęs išgirsti pats, kas padėtų apsispręsti studijuoti?

Mano atveju, aš jau pažinojau asmenį, kuris buvo baigęs Geografijos ir teritorijų planavimo studijų programą, tad nemažai dalykų sužinojau „iš pirmų lūpų“. Visgi, suprantu, kad ne kiekvienas turi tokią galimybę, tai bendrai galvojant apie magistro studijas, galbūt galėtų padėti konsultacija su asmeniu iš akademinio padalinio – penkių minučių pašnekesys gali būti labai informatyvus net ir kalbant telefonu. Visgi, „namų darbus“ reikia pasidaryti ir pačiam stojančiajam: norint stoti į MA studijas, rekomenduoju atidžiai išnagrinėti studijuojamą studijų programą – susipažinti su dalyko programos turiniu, pasidomėti apie dėstytojus, jų veiklos sritis, susipažinti su studijų programos reikalavimais, galimu darbo krūviu, jeigu aktualu – tarptautinėmis galimybėmis; jeigu reikia studijas derinti su darbu – susiplanuoti laiką. Aš visada esu už mokslą ir mokymąsi, tad tokių atvejų, kai nerekomenduočiau stoti į MA programą nėra tiek ir daug. Keletas tokių pavyzdžių būtų: jei stojama tik „dėl diplomo“, jeigu nėra motyvacijos ar pakankamo susidomėjimo studijomis, jeigu trūksta akademinio raštingumo, buvo sunku BA studijų metu, gal tada reikėtų pamąstyti apie alternatyvas; taip pat jeigu MA studijos būtų priežastis dėl kurios ženkliai suprastėtų finansinė situacija.

  

GEOLOGIJA (anglų ir lietuvių kalba)

GEOLOGIJA (anglų ir lietuvių kalba)

Studijos, rengiančios aukštos kvalifikacijos geologus, kurių teorinės žinios ir praktiniai įgūdžiai atitinka šiuolaikinius šios srities standartus. Baigę šią studijų programą gebėsite geologijos supratimą taikyti moksliniuose tyrimuose ir praktinėje veikloje, galėsite vykdyti kompleksinius aplinkos tyrimus, spręsti geologines problemas. Gilinsitės į Žemės sandarą, sudėtį ir raidą, Baltijos regiono ir Europos geologinę sandarą suvoksite pasaulio geologinės sistemos kontekste. Gebėjimai atlikti gamtinių išteklių žvalgybą, kartografavimą, geologinius tyrimus naudojant laboratorinius ir lauko tyrimų metodus leis tapti paklausiais darbo rinkos dalyviais.

 

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

2 metai

Krypčių grupė

Fiziniai mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Geologija

Studijų programos kreditai

120

Kvalifikacinis laipsnis

Fizinių mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

5 300 Eur

 

Studijų programa vykdoma lietuvių ir anglų kalbomis. Studijų programoje siūlomos dvi šakos: Geologija ir Hidrogeologija ir inžinerinė geologija.

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas (lietuvių kalba)

Studijų tikslas

  • Suteikti žinių apie: žemę, kaip vientisą gamtinę sistemą – jos sandarą, sudėtį, geologinius procesus, raidą; Lietuvos ir Europos geologines sąlygas, kaip bendros Žemės geologinės sistemos dalį; žmogaus ir geologinės aplinkos ryšius; gamtos pažinimo principus, metodus ir būdus; gamtonaudos ir gamtosaugos mokslinę, praktinę ir teisinę sistemą.
  • Suteikti pažintinių gebėjimų: suvokti gamtos raidos dėsningumus, joje vykstančius procesus, jų sąveiką su žmogaus veikla; nagrinėti gamtos reiškinius sisteminiu požiūriu, suvokiant jų erdvės ir laiko mąstą; sugebėti kelti uždavinius, skirtus geologijos mokslinio ir taikomojo pobūdžio problemoms spręsti.
  • Suteikti praktinių sugebėjimų: savarankiškai projektuoti, organizuoti ir vykdyti geologinio kartografavimo ir kitokius mokslinius ir praktinius geologinius tyrimus, taikant lauko darbų ir laboratorinius metodus; suprasti, vertinti, analizuoti bei naudoti geologinę informaciją ir suvokti jos reikšmę bei pritaikomumą geologijos mokslo bei praktikos srityse; panaudoti geologines žinias kompleksiniams aplinkos tyrimams, įvairiose ūkio plėtros srityse; naudoti informacines technologijas geologijos uždaviniams spręsti, naudotis geologinėmis informacijos bazėmis.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Geologijos magistras

  • turi geologinių žinių, reikalingų geologinės aplinkos, procesų ir reiškinių supratimui bei pažinimui, visuminiam aplinkos suvokimui;
  • žino geologinių tyrimų ir duomenų rinkimo metodus, turi įgūdžių juos taikyti lauko ir laboratorinėmis sąlygomis;
  • sugeba pateikti geologinių tyrimų medžiagą, išvadas ir siūlymus įvairiems vartotojams, rengti mokslines publikacijas ir pranešimus;
  • suvokia gelmių apsaugos ir naudojimo būdus ir galimybes, teisės, humanistinės moralės ir profesinės etikos reikalavimus;
  • moka bendrauti darbo grupėje;
  • turi organizacinių įgūdžių.

Tolimesnių studijų galimybės

Geologijos magistrai turi galimybę tęsti studijas doktorantūroje Vilniaus universitete bei daugelyje kitų Lietuvos bei užsienio aukštųjų mokyklų.

Profesinės veiklos galimybės

Gali dirbti ir siekti karjeros įmonėse, mokslo ir valdymo įstaigose, užsiimančiose įvairių rūšių moksliniais bei praktiniais geologiniais tyrimais, naudingųjų iškasenų paieška ir žvalgymu, aplinkos tyrimais, aplinkos būklės vertinimu, gelmių ir kitų gamtos išteklių naudojimo ir apsaugos valdymu, teritorijų planavimu.

 

KLIMATO SISTEMOS STUDIJOS

KLIMATO SISTEMOS STUDIJOS

  • STUDIJOS
  • ATSILIEPIMAI

STUDIJOS

Studijų programa, rengianti klimato sistemos specialistus, turinčius šiuolaikinių klimato kaitos, atmosferos, hidrosferos, aplinkosaugos ir ekologijos žinių. Programos studentai įgyja ne tik teorinių, bet ir praktinių kompetencijų, geba taikyti naujausias tyrimų ir aplinkos valdymo technologijas, kompleksiškai vertinti klimato kaitos poveikį aplinkai, visuomenei ir ekonomikai. Gebėdami dirbti savarankiškai ir komandoje, analizuoti didelius kiekius duomenų, rengti ir įvairioms interesų grupėms pristatyti sprendimus, absolventai gali plėtoti karjerą valstybinėse ir verslo institucijose ar kitose organizacijose, kuriose reikalingos klimato, aplinkosaugos, ekologijos žinios.

 

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

1,5 metai

Krypčių grupė

Fiziniai mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Gamtinė geografija

Studijų programos kreditai

90

Kvalifikacinis laipsnis

Fizinių mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

5 266 Eur

 

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas   

Studijų tikslas

Studijų tikslas - parengti hidrometeorologijos specialistus, galinčius savarankiškai dirbti mokslo, švietimo, viešose bei verslo įstaigose/įmonėse sprendžiant šiuolaikines su atmosfera, hidrosfera, klimato kaita, aplinkosauga ir ekologija susijusias problemas, turinčius įgūdžių dirbti mokslinį ir praktinį darbą taikant naujausias hidrometeorologijos technologijas, galinčius sėkmingai integruotis į regioninius bei tarptautinius projektus ir tęsti studijas doktorantūroje.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Baigus Klimato sistemos studijų programą įgyjamos profesinės kompetencijos savarankiškai atlikti sudėtingą, su asmenine atsakomybe susijusį mokslinį ir praktinį darbą šiose srityse: hidrometeorologinių procesų tyrimų organizavimas, vykdymas ir rezultatų interpretavimas, specializuotos hidrometeorologinės ir klimatologinės informacijos taikymas įvairiose ūkio srityse. Klimato sistemos studijų magistras sugeba naudotis informacinėmis technologijomis, savarankiškai atnaujinti ir integruoti žinias, yra susipažinęs su mokslinių tyrimų metodais, turi minčių dėstymo raštu ir žodžiu įgūdžių.

Tolimesnių studijų galimybės

Klimato sistemos studijų magistrai turi galimybę tęsti studijas doktorantūroje Vilniaus universitete bei daugelyje kitų Lietuvos bei užsienio aukštųjų mokyklų.

Profesinės veiklos galimybės

Absolventas gali dirbti Lietuvos Respublikos Aplinkos, Transporto, Krašto apsaugos ministerijų padaliniuose, oro ir jūrų uostuose, mokslo institutuose, universitetuose ir kitose aukštosiose mokyklose, valstybinėse, privačiose, viešosiose ir verslo įstaigose, informacinėse agentūrose, siekti karjeros kitose srityse, kur gali būti panaudojamos ne tik hidrometeorologijos žinios ir įgūdžiai, bet ir bendrieji gebėjimai.

 

ATSILIEPIMAI

gintare klimiene

 

Gintarė Klimienė: „Magistro studijos ne tik praplėtė mano akiratį, suteikė naujų pažinčių, bet ir parodė tolimesnę kryptį, kurios iki tol niekada nemačiau“

 

Kas paskatino rinktis magistro studijas VU?

Susipažinusi su prof. Egidijumi Rimkumi pajutau trauką bendradarbiauti, dalintis žiniomis, kurti veiklas kartu. Klimato kaitos srityje svarbiausias yra bendradarbiavimas, todėl drąsiai rinkausi VU magistro studijas žinodama, kad mane sups kompetentingi ir energingi dėstytojai.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Kodėl verta studijuoti MA?

Manau, magistro studijos tinka visiems, kurie iš savo profesinės veiklos nori daugiau krypties, gylio ir aiškumo. Prieš studijuodama magistrą, savo profesiniame ir asmeniniame gyvenime jaučiausi taip patogiai, jog man tapo nuobodu. Magistro studijos ne tik praplėtė mano akiratį, suteikė naujų pažinčių, bet ir parodė tolimesnę kryptį, kurios iki tol niekada nemačiau.

Kokias savo savybes ar įgūdžius padėjo atrasti/patobulinti MA studijos?

Duomenų apdorojimo, informacijos atrinkimo ir analizavimo, problemų nagrinėjimo.

Ką parekomenduotumėte žmogui, kuris dvejoja rinktis ar nesirinkti magistro studijas? ir ką būtumėte norėję išgirsti pats, kas padėtų apsispręsti studijuoti?

Viskam savas laikas. Magistro studijos turėtų išplaukti iš gyvenimo konteksto, kai norisi pagilinti profesines žinias, įgyti naujų pažinčių, pajudėti iš vietos, kurti ką nors naujo. Laikydamasi tokios nuostatos baigusi bakalauro studijas neskubėjau ir leidau sau plaukti pasroviui, kol magistro studijos pačios pribręs. Atsitiktinai susipažinusi su savo darbo vadovu itin džiaugiausi, kad leidau gyvenimui nuvesti mane reikiama linkme ir po metų pertraukos kupina naujos energijos kibau į magistro studijas. Pertraukos tarp mokslų laikiausi ir baigusi mokyklą bei bakalauro studijų metu, todėl profesiniame gyvenime nieko nesigailiu, visi sprendimai užtikrinti ir laiko patikrinti. Būsiu sau visados dėkinga už laisvę neskubėti priimant studijų sprendimus.

Ar pavyksta studijas suderinti su darbu? Ar magistro diplomas leidžia jaustis pranašesniu darbo rinkoje?

Studijas su darbu suderinau labai lengvai, nes darbovietė kiek ir ypač dėstytojai labai palankiai ir pagarbiai žvelgė į dirbančius studentus. Magistro diplomas visų pirmiausia suformuoja aukštesnės kvalifikacijos įgūdžius, kurie paskatina didesnį pasitikėjimą savimi ir nukreipia tikslingesne veiklos linkme, o tai atsispindi ir darbo rinkoje.

Kaip darbdavys žiūri į pasirinkimą studijuoti magistrą?

Mano darbovietė mane pažįsta, tad pasakiusi, kad toliau studijuosiu savo aistrą klimato kaitą, gavau gražų palaikymą ir supratingumą. Vadovas net pasisiūlė parašyti rekomendacinį laišką, kad tik viskas pavyktų.

KARTOGRAFIJA

KARTOGRAFIJA

  • STUDIJOS
  • ATSILIEPIMAI

STUDIJOS

Magistrantūros studijų programa rengia specialistus, turinčius ne tik mokslinio tiriamojo darbo įgūdžių, bet ir šiuolaikinių geografinės informacijos valdymo, nuotolinių tyrimų bei interneto žemėlapių sudarymo technologijų žinių. Programos absolventai kompleksiškai suvokia geografinių reiškinių teritorinį pasiskirstymą ir tarpusavio sąsajas, gali profesionaliai kaupti, tvarkyti ir analizuoti erdvinius duomenis, kurti skaitmeninius žemėlapius, planus ir kitas duomenų vizualizacijas, dalintis duomenimis ir el. paslaugomis internete, projektuoti, kurti ir administruoti geografinės informacijos sistemas. Studijų metu įgytos specifinės projektų vadybos ir teisės žinios, komandinio darbo įgūdžiai suteikia pagrindu sėkmingai karjerai ir versle, ir viešajame sektoriuje.

 

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

2 metai

Krypčių grupė

Fiziniai mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Gamtinė geografija

Studijų programos kreditai

120

Kvalifikacinis laipsnis

Fizinių mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

5 266 Eur

 

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas   

Studijų tikslas

Kartografija - specifinė pažinimo šaka, turinti platų taikomąjį pobūdį, todėl šios programos tikslas - išugdyti būsimiesiems specialistams ne tik mokslinio darbo įgūdžius, bet ir šiuolaikišką šios pažinimo šakos suvokimą, suteikti kuo daugiau praktinių įgūdžių, kruopštumo.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Kartografai turi gerai žinoti gamtinių ir antropogeninių struktūrų kompleksinės sąveikos ir funkcionavimą; subalansuotos plėtros principus; jų sisteminį ir kritinį vertinimą; suprasti chorologinį ir chronologinį geografinių sistemų būvį; pažinti kartografinį modeliavimą, taikomą tarpdisciplininiuose tyrimuose; perprasti kartografinių tyrimų novatoriškumą, pritaikomumą ir vaizdumą; formuluoti mokslinių ir taikomųjų tyrimų siekius, turinį ir galimus rezultatus; strategiškai analizuoti ir įvertinti kartografinių projektų poreikius ir sudėtingumo laipsnį; formuluoti mokslo tyrimo rezultatus; atlikti kokybinę ir kiekybinę duomenų analizę; formuluoti ir pristatyti tyrimo rezultatus; analizuoti mokslinę literatūrą, teisinius aktus; tyrimams, informacijos paieškai, jos vertinimui ir atgaminimui taikyti įvairias technologijas.

Tolimesnių studijų galimybės

Kartografijos magistrai gali tęsti studijas fizinių ir socialinių mokslų bei artimų krypčių doktorantūros studijose (trečiojoje pakopoje) Lietuvos ir užsienio universitetuose.

Profesinės veiklos galimybės

Absolventai galės dirbti visose srityse, kur yra kaupiamos ir tvarkomos geografinių duomenų bazės: valdžios ir savivaldos institucijose, valstybės bei savivaldybių įmonėse, ypač susijusiose su žemės tvarkymu, aplinkos apsauga, planavimu ir valdymu. Pagrindinė niša verslo įmonėse – geografinės informacijos paslaugas teikiančios įmonės, komunikacijų tinklus prižiūrinčios ir logistiką vykdančios įmonės, taip pat spausdintus ir interneto žemėlapius kuriančios įmonės. Studijų metu įgytos bendrosios kompetencijos, ypač projektų vadyba bei komandinio darbo patirtis, leis sėkmingai dirbti ir tiesiogiai su specialybe nesusijusiose srityse. Specialybė paklausi ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse.

ATSILIEPIMAI

 

236877512 4822398921121862 7127282394559472961 n

 

Žemėlapių kūrimą, erdvinių duomenų analizę, technologines naujoves bei kūrybiškumą derinanti Kartografijos ir GIS studijų programa, anot Kartografijos magistro Almanto Benio, – perspektyvi ir atverianti įvairias galimybes darbo rinkoje. Su fakulteto bendruomene jis dalinasi studijų įspūdžiais ir tuo, kokias duris jam atvėrė Vilniaus universitetas.

 

Ar galite pasidalinti kas jus paskatino rinktis Kartografijos ir GIS studijas?

Kartografijos studijas pasirinkau dėl trijų priežasčių. Pirmiausia, studijuojant išlyginamosiose studijose dėstytojai labai sudomino pasakodami apie kartografijos magistro studijas, jų perspektyvą ir didelę tikimybę įstoti į valstybės finansuojamą vietą. Kadangi jau teko bendrauti su dėstytojais ir su jais susipažinti, antra priežastis, kodėl pasirinkau studijuoti, tai dėstytojų kompetencija, profesionalumas bendraujant su studentais ir gebėjimas aiškiai bei įdomiai pateikti informaciją. Trečia priežastis: tęsdamas studijas Vilniaus universitete galėjau įgyti vieno iš seniausių ir prestižiškiausių Europos universitetų diplomą.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Kaip, jūsų nuomone, technologijos pakeitė žemėlapių kūrimo ir analizės procesą ir kokią įtaką jos daro sprendimų priėmimui įvairiuose sektoriuose?

Atsiradus galimybėms kurti žemėlapius kompiuteriais, atsirado ir visiškai naujos galimybės jų kūrimo procese. Turint idėją, reikiamus duomenis ir įdėjus kūrybiškumo, galima greitai ir efektyviai sukurti žemėlapį, o duomenų analizė turint didžiulį kiekį duomenų tapo žymiai paprastesnė. Naujų technologijų pagalba šiandien žemėlapiai naudojami labai plačiai dėl galimybių duomenis pritaikyti pagal poreikius įvairiuose sektoriuose.

Kaip kartografijos studijos jus parengė karjerai šioje srityje? Kuo užsiimate pats ir kokios, jūsų manymu, yra karjeros galimybės absolventams?

Kartografijos studijos padėjo sužinoti žemėlapių kūrimo galimybes, padidinti kompetenciją žemėlapių kūrime ir duomenų analizavime, išmokti GIS subtilybių. Šiuo metu dirbu geodezininku, baigus studijas ilgai nelaukęs gavau keletą darbo pasiūlymų būtent kartografijos ir GIS srityje, tačiau dėl tam tikrų priežasčių turėjau juos atmesti. Todėl manau, kad kartografijos ir GIS sritis perspektyvi ir karjera galima įvairiose srityse.

Ar jūsų studijos suteikė jums kokios nors unikalios patirties ar galimybių, tyrimų, projektų, praktikų ir pan.? Kokia studijų patirtis buvo įsimintiniausia?

Studijų metu turėjome su kursiokais parengti didžiulį projektą. Projekto metu teko prisiimti atsakomybių, išmokti dirbti komandoje, daug komunikuoti tarpusavyje bei su projekto tematika didžiulėse įmonėse dirbančiais profesionalais ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Įsimintiniausia patirtis iš studijų, tai laisvė rinktis pačiam. Praktiniuose užsiėmimuose galėjom realizuoti save, savo kūrybiškumu ir idėjomis atlikdami praktinius darbus savo pasirinkta tema.

Ar studijos atitiko lūkesčius? O galbūt jas įsivaizdavote visai ne taip? Kaip jūsų patirtis VU suformavo jūsų supratimą apie šią sritį ir pagerino jūsų įgūdžius?

Studijos atitiko būtent tai, ko ir tikėjausi. Apie pačias studijas žinojau iš pasakojimų ir turėjau bendrą vaizdinį galvoje, ko galiu tikėtis. Studijų patirtis padėjo pagilinti turimų GIS žinių bagažą ir sužinoti, kokios iš tikrųjų yra kartografavimo ir GIS galimybės, išmokė praktiškai jas realizuoti.

Kokie įgūdžiai, jūsų nuomone, yra būtini norint sėkmingai profesinėje veikloje pritaikyti kartografijos žinias? Ar yra kokių nors specifinių techninių įgūdžių, kuriuos rekomenduotumėte išsiugdyti studentams?

Kūrybiškumas, kritinis mąstymas ir nebijojimas klysti bei mokytis iš klaidų.

Ką patartumėte mokiniams, kurie svarsto rinktis kartografijos ir GIS studijas?

Jei esi kūrybiška(s), domiesi kompiuterinėmis technologijomis, turi kritinį-analitinį mąstymą ir patinka geografija, nebijok rinktis būtent kartografijos ir GIS studijas, nes jos skirtos būtent tau.


Kartografijos magistrantė: su studijų pasirinkimu nėriau į nežinomybę

 

Žemėlapius esame matę visi, tačiau dažnai nesusimąstome, kaip jie atsiranda. Tuo tarpu Kartografijos ir GIS bakalauro studijų absolventė ir Kartografijos magistrantė Gabrielė Zubovič pasirinko tuo metu visai naują studijų programą, kurioje ir gilinasi, kaip žemėlapiai atsiranda ir kaip apdoroti erdvinius duomenis.

Kaip sužinojai apie Kartografijos ir GIS studijas?

Kiek ironiška, bet apie Kartografijos ir GIS studijas sužinojau jau pildydama LAMA BPO (o tai buvo vėlyvas vakaras) ir tik pamačius šį pavadinimą įtraukiau jį į galimas studijų programas, nes mokykloje patiko istorija, o ten neretai būdavo žemėlapiai, bet dėl šio pasirinkimo taip pat klausiau geografijos mokytojo patarimo.

Skaityti daugiau

Skaityti daugiau

Kaip išsirinkai studijų programą? Kuo tave patraukė Kartografijos ir GIS studijos?

Aš buvau ir dar vis esu vienas iš tų žmonių, kurie nežino, ką norėtų veikti su savo gyvenimu. Mano studijų pasirinkimai variavo nuo kalbų iki veterinarijos, bet kartu manau, kad esu kažkiek kūrybiška ir taip pat atlikdama studijų sričių pasirinkimo testus neretai gaudavau atsakymus „žmonės“ ir „kūrybiškumas“. Nemeluosiu, kad Kartografijos ir GIS studijų programa nebuvo mano pirmas pasirinkimas, nes konkuravo su kalbomis, visgi gavau pakvietimą studijuoti Kartografiją ir GIS. Taip pat turėjau nemažai pokalbių su kitais studentais, pateikiau kelis paklausimus tuometiniam studijų programos kuratoriui. Pasvėriau pliusus ir minusus (o tarp Kartografijos ir GIS studijų programos pliusų buvo grafika, kuri man yra kūrybiškumas) ir nors tuo metu bendrai ši studijų programa buvo naujas darinys ir bakalaure buvo vykdoma tik vienerius metus, galiausiai nusprendžiau joje save išbandyti, o kalbas mokytis savarankiškai savo malonumui. Nors gali pasirodyti, kad nėriau stačia galvą į nežinomybę – nemeluosiu, kad panašiai ir jaučiausi – bet džiaugiuosi savo pasirinkimu. Beje, mano kambariokė studijavo korėjiečių kalbą ir perėjo į Kartografijos ir GIS studijų programą. Kiek tai gali būti sutapimas?

Kas studijų metu labiausiai patiko? Kas buvo įdomiausia?

Visą Kartografijos ir GIS studijų programą galima suskirstyti į penkias kategorijas ir pagal proporciją vardinu visas iš eilės – kartografija ir GIS, geografija, programavimas, grafika ir kita. Nors kategorijų nėra daug, bet džiaugiuosi, kad kiekvienoje galima gilinti savo žinias vis skirtingais aspektais. Nors mokyklos laikais prisibijodavau programavimo, bet tai buvo vienas įdomesnių kursų – ypač kai studijų metu įgyvendinau savo slaptą mažą svajonę susikurti svetainę nuo nulio ir vis dar turiu planų ją tobulinti bei dalintis informacija, kuri yra susijusi su mano tiriamais objektais – savižudybėmis ir gyvenimo kokybe. Taip pat žemėlapio kūrimas ar aplinkos atvaizdavimas naudojant grafines priemones, aplinkos pažinimas per geografines paskaitas ir, žinoma, kartografavimas ir programinės įrangos pažinimas.

Dabar vien pagalvojus apie šį klausimą iškyla daug prisiminimų, kuriuos taip pat papuošia ir bendrakursiai – kai kartu mokėmės matematikos egzaminui, žemėlapio atsiskaitymui, ar tiesiog žaidėm UNO pertraukų metu ir, žinoma, nemažai kitų širdžiai jaukių atsiminimų. Taip pat esu labai dėkinga, kad bakalauro studijų metu susipažinau su nemažai įdomių ir unikalių žmonių, su kai keliais iš jų net surengėme renginį GIS dienai.

Ar įstojusi gavai tai, ko tikėjaisi? Galbūt studijos pranoko lūkesčius? O galbūt buvo visiškai ne tokios, kokių tikėjaisi?

Kaip ir minėjau šiek tiek nėriau į nežinomybę, bet nesigailiu. Net negaliu išreikšti, kiek žemėlapis yra universali priemonė pavaizduoti mums rūpimus reiškinius. Nors žemėlapių kūrimas yra ir menas, ir techninis darbas, tai yra ir ypatingai gera grafinė priemonė pateikti informaciją žmogui suprantama forma ir yra sričių, kuriose ši duomenų vaizdavimo forma dar nėra prisijaukinta. Žinoma, žemėlapiai taip pat turi taisykles ir kaip profesionalai norime ne tik padaryti juos gražius, bet ir funkcionalius, kad juose būtų tiek informacijos, kiek žmogus galėtų priimti optimaliausiai ir jos nebūtų per daug. Net ir minėti istoriniai žemėlapiai man pasirodė visai kitokioje šviesoje.

Taip pat noriu paminėti, kad atliekant kokius nors praktinius darbus ar rašant baigiamuosius darbus turėjome nemažai laisvės temoms ir čia galėjau pasirinkti man patinkančias temas, kurios yra susijusios su žmonėmis, ir nagrinėti, kaip jie pasiskirsto teritorijoje bei patenkinti savo smalsumą. Bendrai studijos pranoko lūkesčius ir dar kartą pasikartosiu, kad nesigailiu pasirinkusi studijuoti Kartografiją ir GIS ir džiaugiuosi, kad esu kartografų bendruomenės dalis bei galiu mokytis ir tobulėti šioje srityje. Visiems rekomenduočiau išbandyti žemėlapių sudarymą savo pasirinkta tema: nuo duomenų surinkimo, domėjimosi tema, kas jau yra žinoma, iki paties žemėlapio sudarymo. Nes turbūt kiekvienas, padaręs savo pirmąjį žemėlapį, yra patyręs vidinį džiaugsmą – nors jis ir nėra tobulas, bet visgi pirmasis.

Ar dirbi pagal specialybę? Papasakok apie savo darbą ir kasdienes veiklas jame bei ateities perspektyvas.

Pagaliau į šį klausimą galiu atsakyti žodeliu „taip“! Dirbu Žemės ūkio duomenų centre (ŽŪDC) ir prižiūriu kontrolinių žemės sklypų duomenų bazę KŽS_DB5LT bei ją atnaujinu pagal skirtingas kategorijas. Kiek sunku paaiškinti, ką aš darau – turiu vaizdą ir ribas, o iš jų žiūriu, kiek tai atitinka realybę ir patvarkau, jei kur neatitinka. Kartais objekto ribos visai ar kažkiek pasikeičia, kartais jis pakeičia savo žemėnaudą, o kartais visai išnyksta arba atsiranda. Taigi redaguoju, šalinu ir sukuriu objektus duomenų bazėje. Darbas bendrai yra savarankiško pobūdžio, kiekvienas gauname plotelius ir juos peržiūrime darbo metu, redagavimas gali būti pagal skirtingas kategorijas (pavienius objektus ar sklypas su skirtingomis žemėnaudomis). Kadangi duomenų bazė apima visą Lietuvą ir per metus ploteliuose gali pasikeisti vaizdas, tai reikia atvaizduoti ir duomenų bazėje. Darbai dažniausiai yra priskiriami objektais pagal prioritetą – jei kažkam turime pateikti tam tikrus duomenų bazės elementus, koncentruojamės į juos.

Kas paskatino stoti į magistrantūrą?

Noras pagilinti žinias kartografijos srityje. Nors ne kartą bakalauro studijų metu teko išgirsti, kad magistrantūros studijų tema bus panaši, tik apžvelgta kiek iš kitos pusės, kažkaip nesinorėjo to tiesiog palikti. Taip pat priėmiau stojimą kaip šiokį tokį iššūkį prisidėti prie mokslo supažindinimo su visuomene. Kaip viena iš dėstytojų sako „keliaujame link pirmojo laipsnio mokslininkų“. Nemeluosiu, kad ir apskritai dar norėjau pabūti studente ir šiek tiek atidėti „suaugusio žmogaus gyvenimą“. Įdomu tai, kad didelė dalis po Kartografijos ir GIS bakalauro studijų rinkosi magistrantūrą, tad tęsiame savo draugystes ir augimą kartu.

Ar lengva derinti magistrantūros studijas su darbu?

Tikrai taip! Dėstytojai supranta, kad visas kursas esame dirbantys asmenys ir paskaitas turime po darbo. Tad pirmoje dienos pusėje darbas, o antra skirta mokslui.

Dažnai sakoma, kad magistro diplomas nedaro įtakos nei atlyginimui, nei karjerai. Kaip manai, ar tai tiesa? Kokią vertę matai magistrantūros studijose?

Įstojau į magistrantūros studijas dėl savo pačios noro augti, mokytis ir tobulėti. Tad nelabai galiu atsakyti į šį klausimą tiesiogiai, nes studijos man pačiai yra priimtas iššūkis ir diplomas yra tiesiog šio kelio pabaigos taškas, iš kurio gali atsirasti ir kitos karjeros ar atlyginimo galimybės. Žinoma, dar bakalauro studijų metu buvo kelis kartus paminėta, kad kartais magistro laipsnio reikia kažkokiems projektams, pirkimams ir pan., bet manau, kad žmogus turėtų pats norėti studijuoti toliau ir gilinti žinias pasirinktoje srityje, nes žinios ir nuveikti darbai studijų metu gali pravesti ateityje ir paskatinti galimybes!

 

NANOMEDŽIAGŲ CHEMIJA IR ANTREPRENERYSTĖ (anglų k.)

NANOMEDŽIAGŲ CHEMIJA IR ANTREPRENERYSTĖ (anglų k.)

Tarpdisciplininė programa, skirta rengti aukščiausios kvalifikacijos nanomedžiagų chemijos ir verslo specialistus – ekspertus, išmanančius verslo ir pramonės perspektyvas, gebančius kūrybingai pritaikyti tarpdisciplinines teorines ir empirines žinias nanomedžiagų chemijos procesų, vykstančių Lietuvoje ir pasaulyje, analizei; turinčius mąstyseną ir įgūdžius orientuotus į antreprenerystę ir gebančius kurti arba plėtoti žinioms imlias įmones, galinčius pritaikyti studijų metu įgytas kompetencijas naujų nanomedžiagų chemijos produktų kūrimui ir vystymui konkurencingoje tarptautinėje rinkoje.

 

Padalinys

Chemijos ir geomokslų fakultetas

Trukmė

2 metai

Krypčių grupė

Fiziniai mokslai

Studijų forma

Nuolatinės dieninės

Studijų kryptis (šaka)

Chemija

Studijų programos kreditai

120

Kvalifikacinis laipsnis

Fizinių mokslų magistras

Metinė studijų kaina (2024)

5 300 Eur

 

Priėmimo sąlygos ir reikalavimai

Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.

Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:

  • pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
  • studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
  • formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
  • pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.

Priėmimo sąlygos

Studijų programos planas (lietuvių kalba)

Studijų tikslas

Studijų programos tikslas - lavinti mokslo tiriamuosius įgūdžius; suteikti įgūdžių ir žinių, būtinų chemikui profesionalui, dirbančiam nanomedžiagų chemijos srityje; lavinti gebėjimą taikyti teorines žinias realioms chemijos problemoms spręsti; suteikti teorinį ir praktinį pagrindą veiklai po studijų; lavinti bendravimo raštu ir žodžiu įgūdžius; lavinti naudojimosi informacinemis technologijomis įgūdžius.

Numatomi studijų rezultatai (studijų programų siekiniai)

Šios programos absolventai gebės:

  • įvertinti nanomedžiagų chemijos svarbą, plėtoti naujas, originalias idėjas ir metodus nanomedžiagų chemijos produktų kūrimui ir jų vystymui;
  • tinkamai taikyti duomenų rinkimo, paruošimo ir analizės metodus kuriant ir vystant produktą;
  • savarankiškai vykdyti tyrimus ir kritiškai vertinti analizuojamą informaciją; remdamasis tyrimų duomenimis formuluoti išvadas ir, į jas atsižvelgiant priimti sprendimus;
  • spręsti kompleksines problemas neapibrėžtose situacijose pritaikydamas integruotas nanomedžiagų chemijos ir verslo žinias.
  • rengti ir vadovauti tarpdisciplininiams nanomedžiagų chemijos srities verslo projektams, įvertinti pateiktų idėjų pagrįstumą, analizuoti reikiamus duomenis valdant nanomedžiagų chemijos pagrindu sukurtą įmonę ir/ arba inovatyvius produktus.
  • prisitaikyti prie pokyčių bei planuoti ir valdyti asmeninio ir profesinio tobulėjimo procesą, suvokiant mokymosi visą gyvenimą svarbą.

 

Tolimesnių studijų galimybės

Gali tęsti studijas doktorantūroje.

 

Kodėl ši programa?

  • išskirtinė galimybė gilinti žinias perspektyvioje nanomedžiagų chemijos srityje kartu įgyjant verslo kūrimo ir plėtros žinių, reikalingų šiuolaikinėje inovacijų ekosistemoje;
  • programa orientuota į šiuolaikinių technologijų ir produktų kūrimą, naujausius tyrimus ir taikymą, ypač verslo sektoriuje;
  • dalykus dėsto patyrę nanomedžiagų chemijos ir verslo sričių ekspertai ir mokslininkai;
  • galimybė išplėsti pažinčių tinklą studijuojant anglų kalba kartu su studentais/kolegomis iš užsienio;
  • galimybė studijuoti keliose valstybėse pasinaudojus tarptautinėmis mainų galimybėmis;
  • ruošiami ateities lyderiai turintys žinių vadovauti chemijos laboratorijoms įvairiose sektoriuose ir kurti savo įmones arba plėtoti jau rinkoje esančias įmones.

 

Karjera

Programos absolventai galės pasirinkti būsimos karjeros kryptį:

Mokslo sektorius. Galimybė tęsti studijas doktorantūroje, prisidedant prie naujų produktų dizaino, vystymo pritaikant šiuolaikinės chemijos technologijas, prisijungti prie mokslinių projektų vykdymo.

Verslo sektorius. Įgytos tarpdisciplininės žinios padės pradėti ar sėkmingai tęsti antreprenerystės kelią, įsijungiant į įmones, kuriančias inovatyvius produktus arba kurti savo verslo įmonę nanomedžiagų chemijos, farmacijos pramonės ar gyvybės mokslų sektoriuje.

Viešas sektorius. Įgytos nanomedžiagų chemijos ir verslo valdymo ir plėtojimo žinios padės susikurti galimybes prisidėti prie valstybės sektoriaus stiprinimo inovacijų, sveikatos, konkurencingumo, ekonominės diplomatijos bei kitose srityse.

 

Studijų programos kontaktinis asmuo

Doc. dr. Vaidas Klimkevičius

I–IV 8:30–17:30 val.; V 8:30–16:15 val.

Naugarduko g. 24, 249 kab.

 

Stojantiesiems

  • Bakalauro studijos
  • Magistrantūros studijos
  • Doktorantūros studijos
  • Gretutinės studijos
  • Studijos užsienio kalba

Chemijos ir geomokslų fakultetas

  • Adresas: Naugarduko g. 24, Vilnius

  • Telefonas: +370 5 219 3105

  • El. paštas

  • Kodas: 211950810

  • PVM kodas: LT119508113

Studentams

  • Telefonas: +370 5 219 3144

  • El. paštas 

Nuorodos

  • Padaliniai

  • Biblioteka

  • Fondas

  • Alumni

  • Ekskursijos

  • Privatumo politika

Socialiniai tinklai

  • Facebook

  • Youtube

  • Instagram

  • Ⓒ 2025 Vilniaus universitetas

  • Tinklalapio administratorius